King's Ransom
Obtížnost : střední - těžká
Délka : dlouhé (spousta dialogů)
Požadavky :
- Black knights fortress
- Holy grail
- Merlin crystal
- Murder mystery
- One small favour
- 45 Magic
- 65 Defence
- Schopnost vyřešit jednoduché puzzle
Nezbytné věci :
- Granite - libovolně veliký kus si můžete nakopat v místě kde se odehrává quest Enakhra's Lament
- Black knight set (full helm, platebody, legs)
- Guard set (bronze medium helm + iron chainbody)
Doporučené věci :
- Teleporty (Ardougne, Camelot, poblíž Ice Mountain)
Výbava:
Bez boje
Odměna :
- 1 quest point
- 5.000 Magic
- 33.000 Defence
- 5.000 do libovolného skillu 50+ (lampa)
- Možnost absolovovat Knight wave training a tím si aktivovat 2 nové volby u prayer skillu
-
Pro začátek nic nepotřebujete a můžete jít rovnou na sever od Seers banky. U brány domu kde se odehrával Murder mystery quest si promluvte s Gossipem (" How curious...")
-
Poblíž se bude procházet Guard a s ním si také promluvte. Potom pokračujte dále k rozbitému oknu vedle ohrady se psem. Pravým tlačítkem myši vyberte (break smashed window) a dostanete se dovnitř (místnost s nožem).
-
V severo-východním výběžku velké místnosti seberte scrap paper
-
Po schodišti vyjděte do 1. patra. V knihovně na stole seberte adress form a po prohledání knihoven najdete black knight helm.
-
Vyjděte (oknem) z domu a jděte za Guardem. Použijte na něj adress form nebo promluvte na téma (" I have proof that the Sinclars have left ") a důkaz si vezme. Postupně mu dejte i scrap paper a black knight helm (use...)
-
U brány si promluvte s Gossipem (" Tell me about Anna Sinclair ") a pokračujte do Seers.
-
Několik kroků od banky jiho-východním směrem najdete soudní dvůr. V cele si promluvte s Annou a souhlaste že ji budete obhajovat (" Okay, I guess ..."). Dostanete od ní criminal's thread
-
Vraťte se zpět do domu v Sinclair manson a promluvte se služebnictvem dle uvedeného seznamu. S každým si pokecejte na všechna nabízená témata. U soudu budete zpovídat právě tyto a tak ostatní není potřeba obcházet. Buďte si jisti, že jste si promluvili na všechna nabízená témata. Případné dotazy "Mě to nejde, poraď "a podobné v tommto konkrétním případě nezodpovídám. Nesmíte jako já zapomenout na žádné téma.
- Dog Handler (Pierre) - u ohrady se psem
- Butler (Hobbes) - přízemí
- Maid (Marry) - 1. patro
-
Až budete mít všechny informace, jděte zpět k soudu. Sejděte po schodech (" Yes, I'm ready ") a ocitnete se v soudní síni. Během animace se představí soudce, porota a žalobce který ukáže důkazy (dagger, thread a poison) svědčící proti Anně. Vašim úkolem bude předvolávat svědky a postupně tyto důkazy zpochybnit.
-
Přes dialogové menu můžete předvolávat v libovolném pořadí všechny členy personálu a v další podnabídce klást otázky (talk). Bude-li pořadí a hlavně otázka vhodně zvolena, důkaz porota nepřijme a vyloučí ho.
-
Možná se zde chvilku zdržíte. Mě to trvalo cca 20 minut, protože jsem zapoměl na jednoho člena personálu a musel jsem se vracet. V tom případě proces začíná odznovu (animace představení důkazů...) , ale myslím že ty co již porota vyloučila není třeba znovu zpochybňovat a jsou již "mimo hru"
Chcete-li někoho předvolat, promluvte si se soudcem a pak vyberte jméno a nezpomeňte, že další jména se zobrazí po volbě (" next ")
Jednání lze kdykoliv opustit (exit gate) a můžete se vrátit kdykoliv sa Vám to hodí. Jestli se Vám to nedaří, předvolejte i jiné svědky, ale ve všech návodech co jsem sehnal jsou témata přiřazena takto kromě thread (nit). Na tu se asi můžete zeptat kohokoliv. Nyní postupně předvolejte tyto svědky a optejte se jich na následující otázky.
- Dog Handler (Pierre) - Ask about the poison
- Butler (Hobbes) - Ask about the Dagger
- Maid (Marry) - Ask about the night of the murder a pak Ask about the thread
-
Pokud se Vám podaří zpochybnit všechny důkazy, porota se jednohlasně shodne na nevině.
-
Vyjděte ven (exit gate) a nahoře v cele si promluvte s Annou. Řekne Vám o soše a tajném vchodu do podzemí Camelotu.
-
V bance si můžete vzít teleport do Ardougne, runy na telegrab (lze získat zdarma na místě)
a jděte z východní strany Camelot zámku k soše. Tu prohledejte (search) a dostanete se do Camelotu.
-
Po animaci se objevíte ve vězení a spolu s Vámi i pár lidí co jistě poznáte. Promluvte s Merlinem (" What do we do now ? ") a pak postupně na tři další témata (" Reclaim Camelot / Retrieve the Holy grail / Save King Arthur "). Nejprve budete mít za úkol dostat Merlina do bezpečí.
Na severní stěně klikněte na okno ventilace (reach vent) a s pomocí rytířů se Merlin protáhne ven.
-
Pokecejte postupně s rytíři a od jednoho z nich dostanete telegrab runy (pokud nemáte vlastní) . Kouzlo použijte na Guardapoblíž mříží a v inventáři budete mít hair clip (sponku do vlasů) Použijte ji na mříž (hair clip -> metal door) a otevře se Vám zámkový mechanismus který je potřeba otevřít. Nejprve stiskněte Try Lock a v následujících 5 krocích tento zámek (doufám) otevřete.
-
Zámek (kombinace je pro každého jiná) má 4 očíslované části a každá z nich má 6 nastavitelných možností (0-5/5). Naštěstí se Vám v levé části zobrazují jednotlivé pozice a tím zredukujene maximální počet pokusů při dodržení postupu na 6. Pokud se Vám to nepovede do 10, tak se prý zámek zavře a musíte začít od znovu.
Po prvním stisknutí try lock se podívejte v levé části na barevné terčíky. Čísla se shodují s čísly na zámku a pokud je u některého již zelený, je tato část (číslo) již ve správné poloze. Modré a červené zobrazení je špatné a u těchto pozic musíte zvednout hodnotu (0/5) na (1/5). V případě že máte 1 pozici zelenou a ostatní ne, musíte tyto hodnoty změnit kliknutím na číslo 2 a pak velkou šipkou přidat ke stávající hodnotě +1. Pak zmáčknout 3 a opět +1. To samé zopakujte u nastavení 4 části a pak otestujte - try lock
Je-li výsledek stejný (1 zelený + 3 červené/modré) znovu přidáme velkou šipkou +1 u položek 2, 3 a 4 tak, aby nyní byla hodnota (2/5). Pak try lock a tak dále dokud se brána neotevře.
-
Až se dostanete ven, kolem se bude odehrávat několik soubojů. To Vám poskytne volnost a v klidu vyjděte po schodech do 2. patra a prohledejte stůl (search table) Na poličce klikněte na malou fialovou krabičku (pokud se spletete, vyhodí Vás to ven) a získáte zpět ukradený Holy Grail.
-
Odcestujte do Ardougne a jděte si promluvit s Wizard Crompetry (" Talk about King's Ransom ") a dostanete od něj animate rock scrool. Pokud ne, možná se Vám válí v bance z questu one small favour. Pokud ho máte v bance, stejně si s kouzelníkem promluvte.
-
V bance si na sebe navlíkněte Guard set (iron chainbody + bronze medium helm) , do inventáře dejte Black knight set (full helm, platebody, legs) , kus granitu , Holy Grail, svitek s kouzlem a teleport do Camelotu pro rychý návrat. Pak odcestujte do Black knight fotress severně od Ice moutain (západně od Edgeville).
-
Přes vstupní dveře se dostantete v Guard výzbroji a uvnitř se převlékněte do Black knight setu (full helm, platebody, legs). Potom projděte zdí do malé místnosti se žebříky a po jednom slezte do podzemí.
-
V jižní části této místnosti najdete zkamenělého krále Artuše. Jediná volba na soše je (free King Arthur) a tím ho osvobodíte.
-
Promluvte s ním a ke konci rozhovoru si od Vás vezme guard set aby se nepozorovaně dostal ven. Vy můžete využít teleportu a až si v Camelotu u kulatého stolu s králem promluvíte (severně od telespotu) , odměna je Vaše a quest u konce.
Po skončení questu máte možnost absolovovat Knight wave training a tím si aktivovat 2 nové volby u prayer skillu + získat po 20.000 exp do všech bojových skillů
Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.
Nahoru