One Small Favour

Obtížnost : lehké

Délka : velmi dlouhé a ukecané.

Požadavky :

  1. Rune mysteries
  2. Druidic ritual
  3. Shilo village
  4. 18 herblore
  5. 25 crafting
  6. 30 smithing
  7. 36 agility
  8. Schopnost porazit Slagilith (92 lvl)

Nezbytné věci :

  1. 1 bronze bar
  2. 1 iron bar
  3. 4 steel bars
  4. 1 marentil herb
  5. 1 harrlander herb
  6. 2 guams herb
  7. Log - dřevo na podpal
  8. Tinderbox - zápalky
  9. Bowl of water - prázdnou mísu koupíte v G-shopu a pak ji naplňte vodou
  10. Empty cup - Během questu
  11. Chisel - dláto koupíte v G-shopu
  12. Pot - hrnec koupíte v G-shopu
  13. Hammer - Kladivo koupíte v G-shopu
  14. Peníze - předem neznámý obnos, ale 10.000 by mělo bohatě stačit.

Doporučené věci :

  1. Spousta Energy potionů
  2. Teleporty - kolik a jaké to budou, nechám na Vás. Když se kouknete na mapu, moc místa pro rozumné použití zde není, ale ten kdo používá teleport jako já i pro ušetření několika kroků, tak pár minut v součtu ušetří.

Výbava: Celý quest kromě 2 soubojů na které budete včas upozorněni se jen mluví a běhá. Takže si vemte něco lehkého popřípadě nic.

Odměna :

  1. 2 quest point
  2. 2 lampy po 10.000 exp dle výběru pro skill 30+
  3. Možnost přistát letadlem v Feldip hills
  4. Ring na klíče - dají se na něm skladovat často používané klíče a tak si uvolníte místo v bance. Obecně se sá říct, že nejde-li klíč dát na kroužek(use ... key -> ring) , nemá jiné využítí než v questu kde byl získán.
Mapa
  1. Pro první část si vemte 3 steel bary, energy potiony, cca 100 GP a odcestujte do Shilo village. V její severní části promluvte s Yanni Salikem . Za úkol dostanete přinést kus vzácného dřeva. V bance si vemte peníze na loď (cca 35 GP) a několik energy lahviček.

    1. Is there anything else interesting to do aroun here?
    2. Ok, see you in a tick !
    3. I'll get going then!




  2. Vyběhněte z vesnice a zeptejte se Jungle forestera na hledané dřevo (" I need to talk...") a dřevo Vám skutečně rád naseká. Jenže sekera je moc tupá a bude potřeba ji nechat nabrousit v Port Sarimu. Nabídněte pomoc (" Ok, I'll take your axe...") a sekeru dostanete do inventáře.



  3. U transportní značky na západě vylezte po žebříku (climb-up) a promluvte s Captain Shanks jestli by sekeru nedoručil. Samozřejmě že ne, proto s ním promluvte ještě jednou a nechte se lodí přepravit za cenu cca 30 GP do Port Sarim.

    1. Actually I have a favour to ask
    2. Hmm, I'm interested in a boat trip
    3. Yes, I'll buy a ticket for the ship
    4. Port Sarim please




  4. V prodejně seker si promluvte s Brianem (" Do you sharpen axes ? ") a (" Look, can you ...") Sekeru si vezme, ale nabrousí ji až vyřídíte vzkaz čarodejnici v Draynor village. Je to kousek, tak mu to můžete slíbit (" Ok, ok, I'll do it...")



  5. Promluvte s Aggie a ta bude chtít, abyste se podívali po učni který nedávno zmizel. Pokud slíbíte pomoc , vydejte se k základně sekty H.A.M.

    1. Talk about One Small Favour
    2. Let me guess, you're going...
    3. Oh, Ok, I'll see if I can find Jimmy




  6. Vchod do podzemí je mezi Draynor village a Lumbridge (na mapě vyznačen vykřičníkem) a poklop musíte nejprve vypáčit (pick-lock trapdoor). Potom slezte dolu (climb-down trapdoor) a v jiho-východní části zkuste otevřít dveře (open door). Vyberte (" Speak to Inmate ") a Jimmy the Chisel Vás poprosí o pomoc.



  7. U dveří do centrální místnosti vyhledejte Johanhus Ulsbrechta a promluvte s ním (" I'm looking for...") , (" And I suppose you...") , (" Ok, Jimmy has to be...") . Za Jimmyho budou chtít přinést nějaké jídlo z místní farmy.



  8. Severně od podzemí narazíte na farmu. Pokecejte s Fred the Farmer (" Something else ") , (" I need to talk to...") a překvapivě po Vás nebude nic chtít. To protože nemá žádné jídlo co by mohl poskytnou a pouze doporučí navšívit sousední farmu za řekou.



  9. Promluvte se Sethem Groats a kuřata od něj dostanete, ale u kováře který mu dodává klece má ještě dluh. Budete-li souhlasit že dluh vyrovnáte (" Oh, ok! I guess it's...") můžete se vydat do Varrocku. Pokud nemáte prázdný hrnek, jděte do Varrocku východní branou a u stánku si jeden ukradněte a vylejte/vypijte.



  10. Promluvte ve Varrocku s kovářem Horvikem o klecích (" Hi, I need to talk to you...") a vyrovnejte dluh v podobě 3 steel barů (" Ok, Iguess one good..."). Hned jak shrábne cihly, začne se vymlouvat na nemoc a poprosí Vás o lék. Lékárna je za rohem, tak proč ne.



  11. Jděte na jiho-západ od náměstí do lékárny a promluvte s Apothecary ("Talk about One small favour ") a (" Horvik is ill, I need breathing..."). Oba léky má, ale jak Vám je bude dávat, jeden z nich mu upadne na zem. Jinou nádobu nemá a musíte mu nějakou opatřit. Hrnec není problém, ale víko umí v celém kraji dělat pouze hrnčířka v Barbarian village. Prozatím se rozlučte (" Oh, ok, I guess it's not that...") a vydejte do banky na západě Varrocku.



  12. Vemte si empty cup (prázdný hrnek) , bowl of water (mísa s vodou) herby (1 marentil, 1 harrlander, 2 guams) , dřevo na podpal, tinderbox (zápalky) a jděte do Barbarian Village. Na jihu si promluvte s Tassie Slipcast, ale víko k hrnci Vám odmítne udělat se slovy jestli ho opravdu potřebujete, musíte zajít za trpaslíkem jménem Hammerspike a domluvit s ním menší platby. Souhlaste (" Ok, I'll deal with Hammerspike ") a jděte do dolů , západně od vesnice.



  13. Slezte po žebříku, jděte ke kovadlině a zatočte na západ. Na konci najdete trpaslíky a promluvte s Hammerspike (" Oh, come on...do something nice for Tassie") a (" Have you always been a gangster ? "). Hrnčířce ovšem vyjde vstříc pouze pod podmínkou, že zajdete za Sanfewem a přimluvíte se o trpaslíkovo přijetí mezi druidy.(" Ok, another favour... ")



  14. Zaběhněte do Taverley a v budově označené herblore značkou vyjděte do 1. patra. Promluvte se Sanfewem a zeptejte se , jestli mezi sebe vezmou trpaslíka. Aby se tak stalo, musíte zajít za gnomem, uvařit mu čaj a dohodnout leteckou dopravu do nové lokace jižně od Yannile.

    1. Are you taking any new initiates ?
    2. Do you accept dwarves
    3. A dwarf I know wants to become an initiate
    4. Yep, It's a deal




  15. Dojděte na vrchol White Wolf mountain (stanoviště gliders) a zapalte oheň. Položte na něj mísu s vodou (bowl of water -> fire) , ohřátou vodu přelejte do hrnku (empty cup -> bowl of hot water) a nakonec přidejte herby (use ... -> cup...)
    Pokecejte s Captain Bleemadge (" I have a special tea here for you from Sanfew ! "). V "zápise o questu" to musí vypadat jako na obrázku. Dialogů je na výběr dost, ale mělo by stačit (" Ok, I'll go and get you some T.R.A.S.H. ")





  16. Teď musíte do Catherby pro provaz. Dojděte na molo u banky a promluvte s Arheinem (" I need to talk T.R.A.S.H to you "). Dostat lano je velmi jednoduché. Pokud přinesete předpověď počasí, určitě se dohodnete (" Yes, Ok, I'll do it! ").



  17. V Seers village najděte Phantuwti Fanstuwi Farsighta a optejte se na předpověď (" Hi, can you give me a weather forecast ? "). Z předpovědi nic nebude, protože má na práci něco jiného, ale když se podíváte do blízkého podzemí a vyřešíte jeho záhadné vidění, třeba se dohodnete (" What can I do to help ? ") , (" Yes,Ok, I'll do it ").Zkontrolujte si "průběh questu" a jestli je stejný a pokračujte dále.



  18. Vydejte se mezi fishing guild a mlýn. Sejděte do podzemí a ve východní části je místnost do které když vejdete, spustí se animace. Uvidíte obrys těla, ale prozatím s tím nic nesvedete. Bude potřeba sehnat nějakou pomoc. Klikněte na sochu (search sculpture) a najdete informaci o Wizard Cromperty



  19. Ten žije v Ardougne a do města jděte severní cestou. Pod bankou si za domkem seberte 5 pigeon cage na pozdější výrobu klecí pro transport kuřat. Klece dejte do banky a vemte si peníze (cca 10.000) a chisel.



  20. Vyhledejte mága severo-východně od náměstí a promluvte s ním (" I need to talk to you about..."). Crompetry Vám na odčarování vyrobí kouzlo, pokud mu přinesete iron oxide (" Oh! Ok, one more...")



  21. Běžte do Port Khazard a na molu si promluvte s Tindel Marchant (" Ask about iron oxide ") Jestli opravdu oxid potřebujete, tak Vás určitě nebude obtěžovat dojít za Rantzem a nechat opravit jeho matraci.



  22. Pokecejte s Rantzem (" I need to talk to...") , (" Can you fill this mattress with feathers ? "). Pokud v této lokalitě dokážete zařídit, aby Gnómové přistávali na svém letišti, matraci Vám naplní novým peřím (" Ok, I'll see what I can do ")



  23. Letiště je západním směrem a poblíž letadla pokecejte s Gnormadium Avlafrim (" Rantz said I should...") , (" Yes, I'll take a look at them ") a v průběhu questu musí být požadavek na opravu přistávací světel.



  24. Podél přistávací dráhy (od značky na východ) jsou dvě řady zhasnutých světel. Každý sloup prohlédněte (search gnome landing light) a nalezntete v něm uncut gem. Ten pomocí dlátka opracujte a vložte zpět (use...). U něterých gemů je při opracování riziko poškození a v tom případě si promluvte s gnomem (" I need a new gem to fix the lights "). Za cenu 500 gp dostanete nový neopracovaný (" Ok, here's 500 gold...").



  25. Po opravení posledního světla se objeví zpráva. Vraťte se za Gnomem (" I've fixed all the lights ") a po krátké animaci a dialogu se můžete vydat na zpáteční cestu. Ano, quest "už" je ve své polovině.



  26. Rantzovi řekněte o zprovozněném letišti (" Ok, I've helped that Gnome...") a dostanete matraci s novým peřím.



  27. V Port Khazard už netrpělivě čeká Tindel Marchant a za matraci (" I have the mattress ") dostanete lahvičku s iron oxide



  28. Odcestujte do Ardougne za Crompertym a dejte mu lahvičku s přísadou (" I have that iron oxide...") S obdrženým svitkem se vydejte do severní banky připravit na souboj s Slagilith (92 lvl)



  29. Výbavu volte libovolnou dle schopností a máte-li možnost použít melee protect, nebudou žádné problémy. Pokračujte do podzemí (mezi fishing guild a mlýn), slezte dolu a v místhosti co byla nalezena postava ve skále se postavte tak 4 kroky před stěnu.



  30. Přečtěte svitek (read animate scrool) , ze stěny se vyvalí hromada kamení a namíří si to k Vám. Zapnout protect a zlikvidovat.



  31. Pak v klidu přečtěte svitek ještě jednou a ze skály vyjde Petra Fiyed. Dojděte do Seers banky a vemte si hammer , bronze bar , iron bar , steel bar a nechte si alespoň 3 volná místa v inventáři.



  32. Promluvte s Phantuwti Fanstuwi Farsight, ale zde je konverzace dost dlouhá. Musíte z něj dostat povolení k opravě meteorologického zařízení. Testoval jsem to s poslední postavou a seznam dialogů jsem trošku pozměnil, ale stále tam budou některé dialogy navíc. Cílem je , aby zápis questu vypadal jako na obrázku. Dialogy se větví v několika úrovních.

    1. I've released Petra, she should have returned
    2. Why can't you get a clear picture ?
    3. I'll run you through if you don't give me that weather report
    4. You're making me angry! I did you a favour, now pay up!
    5. Why can't you get a clear picture ?
    6. Which special Seers tools do you mean ?
    7. What do you mean, 'special combination of items' ?






  33. V severo-západním rohu místnosti je žebřík po kterém vylezte (climb-up ladder). Projděte přes dvoje dveře do místnosti s kolovrátkem a vylezte po dalším žebříku na střechu. Pokud Vás tam nepustí, musíte jít promluvit znovu s věštcem a volit dialogy jinak.

    Po střeše jděte do severo-západní části, podívejte se na zařízení (look weathervane) a prohledejte ho (search weathervane). Pak použije kladivo (hammer -> weathervane) a znovu prohledejte (search). Pokud šlo vše hladce, budete mít v inventáři 3 rozbité díly.



  34. Skočte ke kovadlině vedle banky a díly postupně použijte na kovadlinu (broken vane part -> anvil). S opravenými díly se vraťte na střechu a zařízení zkompletujte (use ... -> veathervane)



  35. Promluvte s věštcem (" I've fixed the weather vane ") a předpověď pro obchodníka (weather report) máte konečně u sebe.



  36. Seběhněte do Catherby za Arheinem a dejte mu předpověď (" I have the weather report for you "). Lano nedostanete (sám ho doručí) , ale než se vydáte na vrcholek hor, připravte sa na pozdější boj s trpaslíky (3x cca 45 lvl - multicombat zóna).



  37. Na vrcholku hor se Gnoma optejte jestli dostal co hledal (" Hey there, did you...") a dostane se Vám kladné odpovědi. Máte zajít za druidem, a informovat ho o novém letišti ve Feldip Hills.



  38. Promluvte se Sanfewem (" Hi there, the Gnome pilot...") a řekněte mu že na něj pilot už čeká. Za tuto službičku bude trpaslík přijat mezi druidy.



  39. Zajděte do dolů a zprávu vyřiďte. Trpaslík se ale nehodlá vzdát svého stylu života a vyhodí Vás



  40. Promluvte s ním ještě jednou a zlikvidujte jeho kupány. Každého stačí zlikvidovat jen jednou a ti co se znovu objeví už můžete nechat být na pokoji a také pozor na multi-combat zónu. Toho sice nedonutí zajít za druidem, ale účel to splnilo. Dohoda s hrnčířkou je slíbena a můžete pokračovat do Barbarian Village.



  41. Promluvte s Tessie a dostane se Vám rady jak vyrábět víka k hrncům. Dostanete od ní jeden kus soft clay a ten použijte na potter's whell. Vyberte pot lid a pak vložte do pottery oven (pec). Víčko je hotové a můžete šlapat směr Varrock.



  42. Zajděte do banky, vemte si jeden pot a přiklopte na něj víčko. Tím máte airtight pot a ještě si přibalte 5 klecí s holuby , lahvičku od lékárníka a teleport co Vám usnadní přesun do Shilo Village.

  43. Skočte do lékárny (" Talk about One Small Favour ") , předejte uzavřený hrnec (" Hey there, I have...") a dostanete lék pro kováře - breathing salts.



  44. Promluvte si v kovárně s Horvikem (" I have the tincture...") a tím mu dáte léky co si vyžádal. Po druhém rozhovoru (" I have the five pigeon cages...") budou klece předělány na transport kuřat.



  45. Na farmě ukažte klece farmáři a ten si je vezme a kuřata doručí.



  46. Zajděte za druhým farmářem a řekněte mu ať se o Jimmyho nebojí (" Do't worry about Jimmy...")



  47. Dostaňte se do základy H.A.M (pick-lock trapdoor) a promluvte s Johanhusem (" You're in luck, I've managed..."). Po chvilce výmluv ale bude Jimmy volný.



  48. Na nic nečekejte a běžte zprávu povědět čarodejnici. Ta návrat potvrdí a pošle Vás za Brianem



  49. Jděte do Port Sarim a promlute s Brianem (" I've returned with good news ") a dostanete od něj sharpened axe.



  50. Vyražte na Karamju a jděte si promluvit s Jungle forester (" Good news..."). Za donesenou sekyrku dostanete red mahogany log.



  51. Polínko odneste do obchodu ve vesnici a předejte (" Here's the red mahogany you asked for "). Za odměnu dostanete klíčenku kam si můžete dávat klíče (jen některé) a 2 lampy s volbou 10.000 exp pro skill 30+. Hezká procházka ne :)



Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.

Nahoru