Hned u vstupu do dungeonu si promluvte s Clay golemem. V tento moment je jedno co z dialogů vyberete. Stačilo jen odejít a rovnou se vydat na protější stranu od schodiště, kde najdete pec do které dejte jeden normal log (use...) a tím ji zapálíte. Pokud by to nešlo, proberte nejdříve s golemem nějaká jiná témata.
Jestli Vám dojdou později zásoby dřeva, vedle pece si můžete vzít po jednom kusu (normal, teak a magic). teak log má požadavek lvl 65 FM a magic log dokonce 95 lvl. Můžete použít i jiné vlastní (maple 55 lvl...)
Po zapálení pece si jděte pokecat s Golemem a vyberte (" Im ready for you to operate the levers ") V následujících dialozích máte možnost vybrat v jakém pořadí místnosti necháte od Golema trochu vylepšit (zjednodušit). Vybírat můžete v libovolném pořadí a nejlepší výhodu dá první dialog. Naopak a nejmenší pomoc čekejte v místnosti na kterou už výběr nezbyde. Nejprve si přečtěte následující odstavce a podle toho se sami rozhodněte jak budete postupovat. Zde hodně záleží na skillech kterými disponujete.
Předem upozorňuji že následující volby jsou podle mého úspěšného pokusu s postavou Replast a nastavení jsem použil i u Bigplasta (měl podobné staty i combat) Nejde proto o 100% návod jak jednotlivé zkoušky udělat. Proto mi nepište že je lepší dát více tam a méně jinam. Pokud zkoušku neuděláte nebo máte jiné levely, pořadí si můžete určit sami dle libosti. S Replastem jsem to dal na podruhé (spadl jsem v Agility room) a u Bigplasta jsem byl 100% úspěšný.
- Set the empty room ... - prázdná místnost a na zatáhnutí páky je prý potřeba strength skill. Tuto volbu jsem vybíral jako 3 v pořadí. Celkem jsem za páku tahal několikrát a vždy úspěšně (str lvl kolem 66)
- Set the scarab room ... - Giant scarab (202 lvl) má zhruba 180 Hp a lze mu předem odebrat 1 , 35 , 70 nebo 105 Hp. Na souboj jsem mu nakonec nechal celé zdraví (-1 Hp). Útočí melle+mage stylem a platí na něj Karis++. Nutno ale dodat, že scarab je pro slabší postavy celkem tuhý protivník a trvalo mi dlouho než jsem ho zlikvidoval. Účinek jedu mi v tom hodně pomohl. Postavám kolem combat 100 by ale neměl dělat mnoho problémů.
- Set the narrow walkway room ... - zde půjdete přes lávku a úspěšnost záleží na agility lvl. Tuto volbu jsem vybral jako druhou, protože jsem dost padal. Můj agility lvl byl cca 58
- Set the mysterious box... - zde budete hrát pexeso o velikosti 6x6 . Narozdíl od běžných pravidel budete hledat shodné trojice. Na začátek máte 20 tahů, ale to uděláte v případě že máte velkou kliku. S využitím thievingu a nastavení od golema lze získat navíc 5, 10 nebo 15 tahů. Do této místnosti jsem dal nejvíce energie (první volba) a tím je možné získat až 35 pokusů. Podruhé jsem si to pečlivě psal a maximální počet tahů pokud neuděláte chybu je 24. 12 je potřeba na zjištění všech polí (36 polí / 3 na jeden tah) a 12 na opětovné otočení při kompletaci trojic (většinou to bude méně). Zde by možná stačilo nastavení od golema až jako 2-3 v pořadí a místo toho si přidat třeba u agility nebo strength zkoušky.
Po rozdělení síly do jednotlivých místností můžete zkoušky dělat dle libovolném pořadí. Bohužel pokud uděláte jakoukoliv chybu, musíte opakovat vložení dřeva do pece, nově přerozdělit sílu do místností (lze nastavit stejně nebo upravit jinak) a opakovat všechny zkoušky. Následující pořadí se mi zdálo jako nejvhodnější a obecně lze říct že by se mělo začít rychlou zkouškou. Spadnout z lávky poté co máte za sebou pexeso a boj se Scarabem je slušně řečeno k naštvání.
Jako první jsem absolovoval agility room a po otevření dveří stačí přejít na druhou stranu (cross pipe), zatáhnout za páku na zdi (pull lever) a pak se vrátit (cross pipe).
Pak navštivte místnost naproti - strength room a jediné co zde musíte udělat je, zatáhnout za páku na protější zdi (pull lever)
Thieving room má uprostřed mechanismus který když prozkoumáte (investigate) , tak Vám nabídne obdobu hry pexeso. V této hře máte na začátek 20 pokusů a než se dáte do hledání, v pravé části si pomocí thievingu zkuste přidat několik pokusů (manipulate cog/pinion/switch). Každou částí mechanismu lze pohnout jen jednou a můžete získat bonus 0, 5, 10 nebo 15 pokusů navíc, které se přičtou k výchozí hodnotě. Máte-li na celou hru i s bonusem pouze 20 pokusů, asi bude zbytečné začínat. S 25-ti to bude na hraně (nutný papír+tužka) a máte-li 30/35 pokusů, neměl by to být problém. Každopádně doporučuji tužku a papír na poznámky i pro ty co mají dobrou paměť.
V poslední místnosti Vás čeká starý známý Giant scarab (202 lvl) a i když jsem na něj šel jen s combat lvl 85 a průměrnou melee výbavou, nedělal mi problém. To ale neznamená že zde nejde umřít. Naopak, používá melee a magic útok a umí dát klidně 2x zasebou kolem 20 Hp. Prayer volte opačný k Vaší výbavě (melee protect+ magic/ranged armor nebo magic protect+melee zbroj) Jako zbraň jsem použil Karis z questu Contact, navíc opatřený jedem ++. Tuto zbraň můžu doporučit, protože proti tomuto typu monster (scarab, kalphite...) má 3x větší účinnost než DD(++) a jednou se mi s ní povedl velmi slušný zásah kolem 40 Hp. Po souboji zatáhněte za páku naproti dveřím.
Po úspěšném absolovování všech zkoušek můžete pokračovat do západní části dungeonu, ale jen za předpokladu že máte ještě nějaké jídlo (alespoň 3+ monkfish) a prayer potion(y). Musíte se totiž co nejdříve dostat do dveří od místnosti kde najdete High Priest of Scabaras. V zúžených místech jsou pasti které Vám způsobí zranění kolem 16 Hp. Pasti se dají deaktivovat prohedáním podlahy, ale to jsem udělal jen u první (začátek tmavé části) Ostatní jsem proběhnul, protože na nějaké prohedávání není moc času.
Cestou totiž potkáte i "pár" monster a každý z nich používá jiný typ útoku + se můžete i nakazit. Opět zvolte prayer protect na ten typ útoku který Vám způsobuje největší zranění. V momentě kdy dorazíte ke dveřím, tak je otevřete a jste v bezpečí - prozatím
Nyní musíte vhodným výběrem dialogů sjednat mír. Pokud ho naštvete špatnou volbou, začne na Vás po určitou dobu útočit. Jestli Vás napadne, tak jen na chvilku a umí používat všechny 3 druhy útoků. V každé části souboje to vypadalo, že vybraný útok neměnil.
Zkontrolujte si zdraví + staty a pak s High priest of Scabarus pokecejte. Jako první jsem podle návodů vybral kombinaci (" By all the deities, what is going on here ? ") a (" Sounds like the Devourer... "), ale to bylo špatně. Po chvilce napadání náhodným stylem který neměnil jsem mohl znova volit dialogy.
Pak jsem vybral (" By all the deities, what is going on here ? ") , (" I sense the hand the Devouer... ") ,ale to byla správná kombinace pouze pro Replasta.
S Bigplastem jsem musel znovu vybrat první variantu a až potom byl klid. Podle jiného hráče prý stačilo vybrat jen jednou tu první variantu, tak nevím a pro jistotu přeji hodně štěstí :) Pokud to jste vybrali správně, poznáte v quest-zápisníku.
Až budete mít diplomatický rozhovor za sebou, vydejte se na povrch za High priest do chrámu u kterého quest začínal. Prohoďte pár slov a quest je u konce.
Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.
Nahoru