Icthlarin's little helper

Obtížnost : střední

Délka : krátké

Požadavky :

  1. Gertrude cat
  2. Kočka libovolného vzhledu, typu i velikosti
  3. Schopnost vyřešit 2x jedno lehčí puzzle
  4. Schopnost porazit Possessed Priest (91 lvl)

Nezbytné věci :

  1. Willow log
  2. Knife - nůž na fletching
  3. Tinderbox - zápalky a přijdete o ně
  4. Bucket - prázdný kýbl
  5. Peníze - cca 500 Gp na dopravu kobercem a nákup plátna za 30 Gp během questu
  6. Waterskin(4) - jeden je nutný pro průběh questu
  7. Bucket of sap - v inventáři musíte mít prázný kyblík a pak použijte nůž na špičatý strom (evergreen) který roste například kousek nad rozcestím pokud půjdete po cestě severní bránou z Faladoru

Doporučené věci :

  1. Glory amulet - pouze pro použití teleportu do Al-Kharid
  2. Antipoison - doporučují (s) a měla by stačit 1 lahvička
  3. Jídlo - lobster+
  4. Energy potion - 1-2 lahvičky (4)
  5. Teleport - na jeden dotyk pro případ rychlého odchodu z pyramidy
  6. Waterskin(4) - druhý je pro Vás. Chvilku budete vystaveni "pouštnímu horku" a ušetříte nějaké jídlo.
  7. Prayer protect - oba souboje jsou vcelku jednoduché a bez protect se dá obejít.

Odměna :

  1. 2 quest point
  2. 4.000 Agility exp
  3. 4.000 Woodcutting exp
  4. 4.500 Thieving exp
  5. Amulet of Catspeak - budete ho potřebovat v jiných questech


  1. V bance si vemte vše potřebné pro quest i závěrečný boj. Návod je psán bez návštěvy banky a pokud nemáte abnormální smůlu nebo velmi slabou postavu, neměl by to být problém. Pak jděte k jezírku které najdete kousek od místa startu questu. Naberte si zde kýbl slané vody (bucket -> water) a pokračujte do malého kempu začít úkol.



  2. Promluvte s Wanderer a měla by se leknout Vaší kočky. Objeví vedle Vás i přesto že ji máte v invetáři a pak se ji zeptejte proč se kočky bojí (" Why? What's your problem with it ?") . Důvod neřekne, ale pokud dáte kočku (automaticky) zpět do invenáře, řekne Vám o tajném průchodu do města Sophanem a zároveň požádá o tinderbox + waterskin. S donesením věcí souhlaste (" OK. I'll get your supplies ")



  3. Znovu si promluvte (" Yes. I have them all here ") a věci si vezme. Po chvilce se proberete před pyramidou a v inventáři budete mít canopic jar (sklenici)

    Až do skončení questu není možné použít bránu pro vstup do města, ale musíte "projít skálou" vedle stanu (enter rock)



  4. Dotkněte se (neotvírat) dveří do pyramidy (touch door) s vyobrazenou kočkou a dostanete se do stavu ve kterém se pravděpodobně nedá teleportovat. Jednou jsem tam už umřel a myslím že to bylo právě proto že nešlo použít teleport. Uvnitř je několik monster a možná Vás některé i otráví (scarab) , ale těm jsem vždy utekl.




  5. Jděte uličkou a narazíte na "past". Jsou to vyjíždějící kamenné bloky a stačí kolem nich prokličkovat. Hned za touto pastí se zastavte.



  6. Další pastí jsou propadla která Vás vrátí zpět na začátek. Postupujte pomalu a zobrazená cesta by měla být pro všechny stejná.



  7. Dojděte až k velké díře se 4-mi pilíři a tu musíte přeskočit (jump-across pit). Při pádu se ocitnete blíže k začátku a jste-li zrovna na cestě zpět, tak aspoň ušetříte pár kroků. Pro překonání potřebujete minimálně 20% Run energy a každý skok myslím sebere 15 %. Na obrázku je dialog který se objeví při nedostaku energie.



  8. Na druhé straně se vydejte do severo-západní části a zkuste otevřít dveře (open doorway) Objeví se puzzle s náhodně otočenými segmenty. Otáčet se dají kliknutím na příslušný dílek, ale zároveň se tak otočí všechny sousední. Rozložení obrazce bývalo stejné, ale s poslední postavou jsem už měl jiný, takže se s tím musíte vypořádat sami. Pokud zjistím že je obrazec generovaný stejně, dodělám přesný postup





  9. Po vyřešení hlavolamu si promluvte na povrchu se Sphinx (" I need help ") , (" Okay, that sounds fair ") , na hádanku odpovězte (" 9 ") a stůjte si na svém (" Totally positive "). Nakonec dostanete sphinx's token.



  10. Zajděte si promluvit k oltáři s High Priest a ten bude po Vás chtít odnést nádobku co máte v inventáři zpět do pyramidy.



  11. Vraťte se ke dveřím pyramidy a otevřete je (open). Jděte znovu k díře kterou musíte přeskočit a následuje další záblesk paměti. Vejděte do místnosti (dveře s puzzle) a zkuste sebrat sklenici (take canoptic jar). Jestli seberete tu správnou, objeví se strážce kterého zlikvidujte. Má náhodný level a používal melee styl

    Dříve souboj a část až do návratu přes díru probíhal v "transu" jako při první návštěvě, ale naposledy tomu tak již nebylo.



  12. Po boji seberte sklenici a vraťte se k díře (nebo ji přeskočte). Musí se objevit stejná věta jako na obrázku.



  13. Pak jděte do té samé místnosti a stoupněte si na místo kde jste sebrali ze země tu sklenici (jar). Položte ji na zem (drop canopic jar) a jděte zpět za High priest.



  14. Promluvte s ním a bude chtít pomoc s přípravou ceremoniálu (" Sure, no problem ")



  15. Zajděte pár kroků na jih od chrámu a promluvte s Embalmerem. Ten Vás požádá o tři věci na balzamování a přidá rady kde a jak je získat. Bucket of sap už máte a k tomu ještě musíte sehnat sůl a plátno.



  16. Jděte podél jižní části směrem na východ až narazíte na "půlkruh" zrcadel a mezi je velká mísa na podstavci. Vylejte do ní vědro se slanou vodou (full bucket -> centre piece) . Po odpaření vody nádobu prohledejte (search) a seberte sůl (" scrape it out ")



  17. Zajděte za Carpenterem a promluvte s ním. Bude chtít jeden willow log a slibte mu že ho seženete (" Alright. I'll get...") Máte-li dřevo u sebe, promluvte s ním podruhé a vezme si ho.



  18. Jděte dále na sever a promluvte s Raetulem. Přímočarým rozhovorem si od něj za 30 Gp koupíte linen (plátno)



  19. Zajděte za Embalmerem a rozhovorem předejte věci (plátno, sůl a smůlu). Ještě se stavte u Carpentera pro dřevěný symbol a jděte zpět do pyramidy.



  20. Běžte opět k díře, přeskočte ji a nyní jděte na opačnou stranu do obřadní místnosti (open doorway) Pak symbol schovejte do sarkofágu (měl by být pro všechny stejný)



  21. Až symbol schováte, vraťte se k díře (nebo za ní) a znovu si zkontrolujte dialog dle obrázku. V tato fázi také dříve končil stav "transu". Na minimapě v místnosti se sarkofágy musí být 4 nové postavy (tečky)



  22. Vraťte se do obřadní místnosti, ale nejdete zrovna v pravou chvíli a tak se musíte vypořádat s Possessed Priest (91 lvl). Tento útočil magic stylem.



  23. Po souboji si v místnosti promluvte s High priest a po poslední animaci se můžete vrátit na povrch.



  24. Jděte do chrámu kde už na Vás bude High Priest čekat a po krátkém rozhovoru je quest u konce.



Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.

Nahoru