Fremennik trials

Obtížnost : střední

Délka : dlouhé

Požadavky :

  1. 40 Woodcutting
  2. 40 Crafting
  3. 25 Fletching
  4. Schopnost zabít Draugena (69 lvl)

Nezbytné věci :

  1. Peníze - 5.250 Gp
  2. Tinderbox - zápalky
  3. Pivo z fremenik hospody (během questu)
  4. Woodcutting sekera ( mimo black )
  5. Knife - nůž na fletching
  6. 2 Raw shark - 1 je nutný a druhý doporučuji pro pozdější použití

Doporučené věci :

  1. Teleporty do Camelotu nebo POH portál pod Rellekou
  2. Prayer restore potion
  3. Jídlo
  4. 5 Ring of Recoil

Výbava: Cokoliv pro poražení 1 monstra na 69 lvl.

Odměna :

  1. 3 quest point
  2. 2.810 exp do 10 skillů
  3. Možnost koupit a nosit Fremennik helmy

Návod jsem dělal podle jednoho webu ale pořadí jsem přeházel tak, aby cestování do Seers banky bylo co nejméně. Jednou se musí jít dokonce pěšky protože při jedné zkoušce budete zbaveni všech věcí, ale pokud by jste dělali quest s kamarádem, můžete si teleport u něj schovat a pak ho od něj vzít zpět.

Po přidání home teleportu je to již jednodužší a cestovat můžete přes Lumbridge kde si v bance můžete vzít runy a použít do Seers teleport nebo lze využít POH portál u vlastního domu.

Než se poprvé vydáte do Rellekky, musíte se připravit na boj bez zbroje, zbraní a kouzel. Přilbližná výbava se těžko určuje a záleží na combat levelu a proto se někomu výbava bude zdát po splnění zbytečně přehnaná. Do inventáře si vemte:

  1. Dueling ring pokud nechcete jít z Rellekky pěšky. Klasické teleporty v podobě run nepronesete. Ale po splnění prvního úkolu následuje další při kterém přidete o vše co máte u sebe, takže má cenu jen v případě, má-li kdo teleport pohlídat. Po přidání Lumbridge teleportu bez run se dá využít i tento způsob přepravy.
  2. Glory amulet - případně jiný amulet pro nějaký ten stat bonus
  3. 1-2 prayer potion + doplněný prayer pro slabší kombaty pod 70 lvl, pokud disponujete 43 lvl (meele protect).
  4. 2-5 ring of recoil jestliže nemáte 43 prayer nebo pro kombaty pod 80 lvl. Bez nich to jde také, ale ušetříte nějaký čas.
  5. Jídlo libovolného typu. Napodruhé jsem to udělal bez jediného sousta, ale recoil ringy vřele doporučuji a prayer restore potiony jsou samozřemostí.

Tento souboj jsem naposledy absolovoval se staty 31 att / 27 str / 28 def + 6x recoil ringů , na krku glory amulet a zbytek inventu jsem vyplnil sharky. Po 3 souboji mi zůstalo 9 sharků a 3 recol ringy.

Máte-li vše připraveno, vydejte se na sever od Seers banky do Rellekky a promluvte s Brundt the Chieftain v místní hospodě. Zeptejte se ho jestli nemá nějaký úkol (" Do you have any quest ") a (" Yes, I am interested "). Potom jak se můžete dostat do Fremennik klanu (" I want to become a Fremenik "). Řekne Vám že pro členství potřebujete 7 hlasů z místní 12-ti členné rady a pro každý hlas musíte podstoupit zkoušku.





1 ) Thorvald the Warrior

  1. Thorvald the Warrior, je severně od hospody v obchodě s helmami. Dostanete za úkol porazit bojovníka jménem Koschei the Deadless bez zbraně, brnění a kouzel. Tato zkouška vypadá celkem zajímavě, ale zvládne ji i "pure" mág bez prayeru. Souboj je popsán právě s ohledem na slabé melee staty. Základem úspěchu je Ring of Recoil (5 ks) a zbytek inventu vypňte sharky. Nemusíte dát ani jeden hit a protivník se utluče sám.



  2. Slezte po žebříku dolů a jděte směrem ke středu místnosti kde budete napadeni. Celkem se zápasí na 4 kola. Pokud umřete v prvních 3 kolech, přijdete o vše co máte jako při běžné smrti.



    • První souboj je pohoda.
    • Ve druhém kole už přituhuje. Sice už vydrží více ale stále by to neměl být problém.
    • Ve třetím souboji se soustřeďte na Vaše zdraví a o zbytek se postará Recoil ring. Hlídejte si kdy se zničí a pak nasaďte nový. Dokáže vrátit cca 20 Hp. Před koncem souboje už nedoplňujte své zdraví do maxima.
    • Kdo by ve čtvrté kole čekal nějaký tuhý souboj, je na omylu. Jednoduše se nechte sejmout a bude po boji. Nepřijdete o nic z toho co máte v inventáři. Chcete-li i 4 kolo vyhrát rezervujte si tak 10-20 minut. (při prvním plnění jsem to zkoušel a protivník má kolem 250 Hp)

  3. Pokud jste se dali cestou prohry, proberete se v malé místosti. Thorvald se sice bude smát ale i přesto jeho hlas dostanete. Slezte po žebříku dolů a vyjděte ven.



2 ) Peer the Seer

  1. Tuto zkoušku Vám zadá Peer the Seer západně od hospody. Jejím cílem je vstoupit do dveří s mechanickým zámkem, opatřit si klíč a otevřít druhé dveře. Vstoupit můžete bez jediné věci. Odložte si teleport u kamaráda a jste-li sám, budete muset později do Seers banky po svých. To co máte nyní u sebe nemusíte odnášet, a věštec všechny věci s Vaším souhlasem odebere a přesune do banky.



  2. Zkuste vejít dveřmi na levé straně (místnost bez krabic). Dveře jsou blokovány a musíte vyřešit hádanku. Odpovědi jsou pro každého hráče jiné a záleží na otázce kterou dostanete. Nejdříve si hádanku přečtěte (" read the riddle ") a potom dejte volbu (" solve the riddle ").



  3. Pomocí myši a šipek na zámku zvolte odpověď a klikněte myší na ENTER. Odpověď si vyberte podle otázky kterou jste dostali v následujícím seznamu.

    1. My first is in mage, but not in wizard.
      My second in goblin, and also in lizard.
      My third in night, but not in the day.
      My last is in fields, but not in the hay.
      My whole is the most powerful tool you will possess.

      Odpověď : Mind

    2. My first is in tar, but not in a swamp.
      My second in fire, but not in a camp.
      My third is in eagle, but never in air.
      My last is in hate, but also in care.
      My whole wears more rings the older I get.

      Odpověď : Tree

    3. My first is in well, but not at sea.
      My second in ‘I’, but not in ‘me’.
      My third in flies, but insects not found.
      My last is in earth, but not in the ground.
      My whole when stolen from you causes you death.

      Odpověď : Life

    4. My first is in fish, but not in the sea.
      My second in birds, but not in a tree.
      My third is in doors, but not in a hall.
      My last is everything, but nothing at all.
      My whole cannot die as long as it has food.

      Odpověď : Fire

    5. My first is in water, but also in tea.
      My second is in fish, but not in the sea.
      My third is in mountains, but not underground.
      My last is in strike, but not like in pound.

      Odpověď : Time

    6. My first is in wizard, but not in a mage.
      My second in jail, but not in a cage.
      My third is in anger, but not in a rage.
      My last in a drawing, but not on a page.

      Odpověď : Wind

  4. Je-li vše správně, vejděte a vylezte po žebříku do patra. Nyní musíte najít 5 věcí a s jejich pomocí sehnat požadovaný klíč.



    1. Bucket - cupboard vedle unicorn head
    2. Red disk - unicorn head
    3. Wooden disk - buls head
    4. Jug - krabice poblíž buls head
    5. Red herring - bookcase


  5. Ostatní věci které naleznete potřebovat nebudete a můžete je zahodit (magnet, toy ship, modrý string, small pick)

  6. Upečte red herring na plotně a získáte červenou hmotu sticky red goop kterou použijete na wooden disk.

  7. Sejděte druhým žebříkem do místnosti kde jsou krabice. Na stěně uvidíte abrstract mural. Klikněte na něj a zjistíte že na tam chybí 2 červené disky. Oba disky co máte v inventáři použijte na obraz a tím získáte Vase lid



  8. Vylezte zpět do místnosti. Jděte vedle plotny a použijte bucket na kohoutek (tap).

  9. Kbelík s vodou použite na džbán (use full bucket -> empty jug).

  10. Plný džbán vylejte do odpadu na zemi vedle plotny (use full jug with drain).

  11. Znovu použijte bucket (napněný 2/5) na jug a získáte prázný bucket a 2/3 full jug.

  12. Naplňte opět bucket vodou a pak ho použijte na 2/3 full jug.

  13. Pokud jste vše správně přelévali, měli by jste mít 4/5 full bucket, který použijete na truhlu vedle knihovny.





  14. Z truhly dostanete vázu. Do ní nalijte u kouhoutku vodu (use vase -> tap) a uzavřete víčkem (use vase lid -> vase of water) a získáte sealed vase. Tu použite na zmrzlý stůl v severovýchodní části pokoje (use sealed vase -> frozen table)

  15. Nyní máte frozen key který rozpustíte na plotně (use frozen key -> cooking range) a potřebný klíč je na světě.

  16. Opět slezte žebříkem do místnosti kde je abrstract mural . Otevřete dveře a úkol je hotov. Pokud opustíte místnost přes stejné dveře kterými jste přišli, musíte klíč získat znovu !!!

3 ) Swensen the Navigator

  1. Promluvte se Swensenem . Dozvíte se že jeho hlas dostanete, pokud projdete bludištěm v domě.



  2. Slezte po žebříku dolů kde jsou na každé straně portály a procházejte postupně v tomto pořadí:

    1. jih
    2. západ
    3. východ
    4. sever
    5. jih
    6. východ
    7. sever

  3. Vylezte po žebříku a máte jeho hlas.

4 ) Manni the Reveller

  1. Manni the Reveller je také v místní hospodě. Hlas dostanete pouze když ho porazíte v pití piva. Nejde o pití z pulitrů ale rovnou ze sudu. Promlute s ním a souhlaste se soutěží. Pak si vemte jeden Keg of beer ze stolu a vyzvěte ho k soutěži.



  2. Až pivo do sebe nalejete, tak se Vám zamotá hlava a prohrajete. Musíte si opatřit nějaké slabší. Seberte ze stolu obyčejné pivo v pulitru - Beer a vydejte se do Seers banky.



  3. V bance si vemte všechny zbývající věci pro quest ( knife, sekeru, peníze, sirky, raw shark, camelot teleport, výbavu pro boj s 69 lvl) a zajděte za Poison salesmanem do hospody západně od banky.


  4. Po dlouhém rozhovoru (" Talk about the Fremennik trials ") si kupte jeden Low alcohol keg (" Yes ") a dejte se na sever k druhému mostu.


  5. U mostu je Council workman kterému dáte mu pulitr piva (beer -> council workman) a za to dostanete strange object.



  6. Dojděte k východní zdi hospody a použijte strange object na tinderbox. Tím získáte Lit strage object který dejte do pipe na zdi.



  7. Uvnitř hospody si opět vemte jedenkeg of beer a v inventáři ho použijte na low alcohol keg. Poté vyzvěte Manniho znovu k soutěži pití piva. Tentokrát ho porazíte a tím získáte jeho přízeň v hlasování.



5 ) Sigli the Huntsman

  1. Promluvte se Sigli the Huntsman (" What's a Draugen ? ") a za svůj hlas bude chtít aby jste našli Draugena (lvl 69) .



  2. Dostanete hunters' talisman se ktrerým Draugena naleznete. Vydejte se na jih přes hlavní bránu a klikáním na talisman budete vědět jeho pozici, ale dost rychle se pohybuje a záleží na štěstí. Práci si prý můžete ulehčit tím, že budete stát poblíž řeky a on si Vás najde sám. Toto nemám ověřeno. Sám jsem běhal z jednoho břehu na druhý dokud jsem ho nenašel a trvalo mi to asi 5 minut. Tento quest jsem dělal 3x a pokaždé byl úplně nikde jinde. Snad budete mít štěstí a najdeteho rychle.

    Tip od jednoho hráče :
    Chtěl jsem upozornit na to jak se rychle chytí Draugen. V jeho blízkosti je takový šedý motýl a když přijdete k němu a kliknete na tallisman,draugen se objeví. (plastick2: toto opravdu funguje, ale motýla na minimapě neuvidíte.




  3. Po boji s vydejte zpět za Siglim a při hlasování Vám bude nakloněn.

6 ) Olaf the Bard

  1. Olafa najdete východně od hospody a až s ním promluvíte, dozvíte se že máte sehnat magickou lyru.




  2. Na výrobu budete potřebovat kousek větve ze zvláštního stromu. Ten se nachází východním směrem od vstupu do města (1). Odsekněte jednu větev a pomocí nože vyrobíte lyru ke které si ovšem musíte opatřit struny.



  3. Od stromu se dejte na jiho-východ kde je u kotle troll Lalli (2). Chtějte po něm informaci o "jiném člověku" (" Other human ").





  4. Severně od vchodu do města najdete Askelladena (3). Promluvte s ním a dostanete pet rock. Napravo od něj je zahrádka (4) kde si vemte 1 potato, 1 cabbage, a 1 onion a jděte zpět k Lalli (2).

  5. Nabídněte se, že uvaříte polévku. Do kotle postupně dejte přísady v tomto pořadí : pet rock , onion , potato a cabbage. Polévka mu bude chutnat a v druhém rozhovoru za odměnu dostanete golden fleece.



  6. Zlatou vlnu musíte ještě zpracovat na kolovrátku - spinning wheel. Nebližší je v Seers vesnici (místní ještě používat nemůžete), takže cestujeme teleportem nebo po vlastní ose. S přidáním Home-teleportu je rychle dostupný i kolovrátek Lumbridge

  7. V prvním patře domu použijte golden fleece na spinning wheel a tím si vyrobíte golden wool kterou použijte na lyru. Lyra je hotová, ale ještě není magická.





  8. Nezapomeňe si vzít raw sharka a vydejte se cestou zpět. Za mostem se dejte doleva kde se nachází výběžek s obětním místem (5). Položte žraloka na mísu a Fossegrimen Vám poděkuje a lyru očaruje.



  9. Nastal čas předvést pěvecké umění. Za hospodou z výchoní strany je vstup na jeviště (6). Projděte malou budovou, vylezte na pódium a zabrnkejte na lyru. Máte další potřebný hlas. Lyru nevyhazujte !!!



7 ) Sigmund the Merchant

  1. Sigmund se nachází na místním tržišti.



  2. Bude chtít za svůj hlas, aby jste mu přinesli vzácnou květinu. V této části budete chodit od domu k domu a budete si připadat jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce. Každý za kým přijdete bude za požadovanou věc něco na oplátku. Pokud máte při rozhovoru na výběr, odpovězte (" Ask about the merchant's trial ") . Každý můj rozhovor takto začínal.



    • Z tržiště (1) jděte na větší přístavní molo (2) kde najdete Sailora. Bude chtít romantickou baladu.
    • Baladu dostanete od Olafa (3) výměnou za nové boty.
    • Boty má Yrsa (4), ale bude požadovat nižší daně.
    • Brundt (5) svolí ke snížení daní výměnou za informaci o tajných revírech k lovu.
    • Sigli (6) Vám vyjde vstříc ale něco za něco. Potřebuje speciální tětivu do luku - string.
    • Tu dostanete od Skulgrimena (7) po té co mu donesete vzácnou rybu.
    • Vydejte na menší molo (8) a Fisherman Vám opatří rybu za mapu.
    • Mapu má Swenson (9) a ten bude chtít vědět předpověď počasí.
    • Věštec Peer (10) samozřejmě pomůže pokud mu seženete bodyguarda. (asi ty předpovědi nevycházejí :-)
    • Thorvald (11) bude jeho bodyguardem, pokud mu zajistíte místo v hopodě.
    • Místo zajistí Manni (12) poté co si pochutná na "legedárním" koktejlu.
    • Thora (13) bude chtít za koktejl , aby jste zašli za Askeladdenem zaplatit dluh (14) .
    • Promluve s ním, zaplaťte požadovanou sumu 5.000 GP a obdržíte svitek prommisory note.


  3. Se svitkem se vydejte zpět v obráceném pořadí. Od každého vždy dostanete jiný předmět který odneste dalšímu. Pokud jste obešli všechny ve správném pořadí, měli by jste na konci mít požadovanou květinu pro Sigmunda ( pokud ještě nemáte quest One small favour, tak tahle zkouška je slabým odvarem toho co Vás čeká)

Máte-li splněno všech 7 úkolů, jděte do hospody a promluvte s Brundt the chieftain a quest je hotov.





Po dokončení si ještě zajděte pokecat s Olaf the bard a prozradí Vám že pokud obětujete dalšího raw sharka na oltář u Fossegrimen, lyru očaruje znovu a můžete ji používat k teleportování (jižně od vstupu do města Rellekka). Lyra je na 2 teleporty a lze ji kdykoliv doplňovat za 1 raw sharka. Do lyry lze dostat i 3 nebo 4 teleporty najednou, ale musíte obětovat sea turtle (3 teleporty) nebo manta ray (4 teleporty). Jeden hráč mi psal že dostal za mantu jen 3, tak nevím jak to je.

Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.

Nahoru